"13 doors in the perfect harmony of the skyline" est une confrontation entre l'aspect statique d'un objet et une impression de mouvement.

La matière et l'apparence géométrique du bois fait interface avec la légèreté et la profondeur aérienne des lignes.

Dans une continuité alternée et structurée, le noir associé au blanc de la corde se confond dans les murs et donne un aspect graphique différent à "l'activité générale".

Comme parfois de réelles sources de lumière jaillissent de l’ombre, la sollicitation visuelle de l'installation placent l'oeil du spectateur en situation instable, entre plaisir et déplaisir; compréhension et incompréhension.

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"13 doors in the perfect harmony of the skyline" is a confrontation between the static aspect of an object and the impression of movement.

The geometrical appearance and the texture of wood are opposed to the lightness and the airy depth of the lines.

In a continuity that is both structured and alternated, the black with the whiteness of the rope blends with the walls and gives a graphic aspect that is differed from the 'general activity'.

Sometimes, as real light sources burst out of the shadow, the visual solicitation aspect of the installation places the eye of the spectator in an unstable position, between pleasure and discomfort, comprehension and miscomprehension.